Posiłek przed treningiem

Posiłek przed treningiem Aby trening przyniósł sportowcowi jak największe korzyści, powinien on się odpowiednio do niego przygotować. Z pewnością przed aktywnością fizyczną nie należy spożywać alkoholu ani zbyt ciężkich posiłków. Absolutnie jednak nie wolno też ćwiczyć na głodniaka, gdyż wtedy nie będziemy mieć siły na bieganie, skakanie czy też inną aktywność fizyczną. Najlepiej jest spożyć na godzinę lub dwie przed treningiem jakiś lekki posiłek zawierający jak najwięcej węglowodanów. Może to być sałatka owocowa, garść rodzynek i orzechów, niewielkie ciastko, pełnoziarnista kanapka z dżemem, jogurt z łyżeczką miodu albo kubek kakao z dodatkiem cukru waniliowego. Przed podjęciem aktywności fizycznej warto też napić się wody mineralnej. Podczas wysiłku na pewno zużyjemy dużą ilość płynów. Można także przyjąć jakieś suplementy diety. Przed posiłkiem warto na przykład połknąć tabletkę L-karnityny, która pomoże w trakcie treningu spalić jak najwięcej tłuszczu. Można też zdecydować się na preparat składający się z magnezu i potasu, gdyż pierwiastki te wyjątkowo szybko się zużywają w trakcie aktywności fizycznej.